Invitatie

Daca esti pescar si vrei sa-ti povestesti aventurile Pe patul de nada te rog frumos sa ma contactezi. Motto: "Dintr-un om poti face un pescar, dar dintr-un pescar nu mai poti face un om. Pescuitul este un sport: acorda si pestelui o sansa ! Ceea ce se afla deasupra apei este pentru pescar. Ce e sub apa, e pentru peste!"

luni, 4 noiembrie 2013

Doripesco Balta 6 - Cand crapii se pricep la marketing!

  Cred ca tehnica de marketing care face atractiva aceasta balta este abureala: POTI RETINE 10 Kg de peste. Spun abureala pentru ca la fel de bine puteau alege ca slogan: poti retine 1 TONA de peste. Asta, daca-l prinzi sau daca-l vezi. Iar daca nu-l vezi, ai nevoie de un control la un optician bun ;)

  Paznici stiu bine asta si nici nu se obosesc sa treaca in control pe balta sau sa te verifice la plecare. Ma rog, te pot vedea cu binoclu  din foisoarele lor ...dar ma gandesc ca ar fii o panorama plictisitoare: acelasi peisaj si aceeasi fraieri care se lupta cu crapii ...din imaginatia lor. Dealtfel, pe mai toate baltile vizitate, oamenii aveau un catastif pe care isi notau iesirile de peste si astfel, aveau un inventar la zi cu populatia de peste. Poate aici se practica urmarirea prin CIP-uri, sateliti sau GPS ca altfel nu imi dau seama cum isi pot raspunde la intrebarea: Mai are balta peste sau trebuie sa mai bagam?

  Am fost aici anul trecut, am fost prin August 2013 si ultima data, ieri, 03.11.2013.  Ieri am fost o echipa de 4 pescari si ca de fiecare data, NU AM REUSIT SA SMULGEM O SINGURA TRASATURA. Ori nu ne pricepem noi, ori e o problema cu balta, mai exact cu crapii din balta. Obleti am prins, vreo 10 dar in privinta crapilor ....To be or not to be? - Asta-i "deghizarea". Am incercat cu: porumb natural, porumb cu miere si palinca, mamaliga, vierme, pellete peste, pelete usturoi, boilles, pop up ananas, capsuna, porumb flotant etc etc ....am nadit ....am stricat orzul pe gaste. Fir Sufix duo core, carlige de 6, cu momitor si forfac de 8 cm

  Era sa uit: daca ai nevoie la toaleta, poti gasi doar 2 (jenant). Cosurile de gunoi sunt la fel de dese ca si crapii din balta, rasturnate cu tot cu continut. Stuful e plin de mizerie, peturi, chistoace etc ...Aici, si noi pescarii avem partea noastra de vina!



  Ieri a fost o zi calda si placuta pana la urma. Pe 4 era concurs: ne-am uitat si noi de pe dig. Plin de lume, bulbuci prin apa, sarituri ...ne-am intors sa privim la 6: relaxare, exact asa cum iti promit si administratorii - nu te deranjeaza absolut nimeni.

  Balta costa 100 ron de caciula (deci am cumparat obletele cu vreo 40 ron/buc). Nu am venit insa aici ca sa ne umplem sarsanaua ci in speranta ca o asemenea balta scumpa ar avea ceva aparte de oferit. Cam in banii acestia pot pescuii  la Moara Vlasiei, la Pleasa, la Santpaul balta noua etc si dupa cum stiti si dvs, ai parte de ceva actiune in schimbul banilor platiti. Daca vreti, va amintesc conceptede marketing precum: calitate in schimbul banilor, repetarea cumpararii etc. Intreb pe aceasta cale pe cei din conducerea Doripesco: CE OFERITI DVS IN SCHIMBUL A 100 RON ??? De ce as reveni in aceasta locatie?

  Sa facem putina matematica: cat ne costa 10 partide de pescuit?

  • Balta 6 (cost 100 ron) = 1.000 ron cu retinerea a 10 kg de crapo-obleti;
  • Balta 4  (200 abonamentul + 60 ron partitda) = 800 ron - balta C&R de concurs;
  • Balta 2-3 (35 ron) = 350 ron
  • Dumbravita (25 ron) = 250 ron
  In conditiile in care cei de la Budila vin puternic din spate, a aparut si balta noua de la Santpaul, ce locatie ati alege? Balta 6 care e si mai scumpa decat cea mai renumita balta Doripesco? Eu unul, NU MAI! Pe Moara Vlasiei 2: platesti 120 ron pt 12 ore, poti retine un peste de max 5 kg dar pentru ca balta are si cea mai mare densitate de peste din RO (nu e plina doar cu slogane de marketing), AI PARTE SI DE ACTIUNE in schimbul banilor.

  Inainte de aceasta ieseala la pescuit, eram decis ca de la anul sa solicit adeziunea de membru la clubul Doripesco. Acum insa, stau pe ganduri. Va povestesc mai departe intalnirea (cu scop de evacuare) cu paznicii baltii: cand deschizi usa unei gospodarii, stii de la intrare daca intri in curtea unui gospodar sau nu.

  Dimineata a fost mai racoare asa ca am intretinut un foculet pana spre dupa amiaza cand planificasem si noi un gratar. Cu aceasta ocazie, am mai ars si din gunoaiele ce ne inconjurau. Pe la ora 15 am pus lemnele si carbunii pe foc, pe la 16 am inceput sa sfaraim carnea si intre 16.30 - 17 am inceput sa mancam. Programul baltii se termina la 17. Cam pe la ora 16 am inceput sa ne strangem si betele si sa impachetam echipamentele. Atunci apare si primul paznic (se grabea spre casa si dorea probabil sa ne bage in priza ca sa eliberam locul; ne-a vazut ca eram cu echipamentele stranse si ca ne pregateam de masa):

(Noi):   -Nene, unde putem plati ca noi vrem sa mai venim si maine. E fain aici !
(Paza): - Faci misto de mine?
(Noi):   - Nu nene, voi faceti misto de noi: ca pescuim in fantana (pe un ton mai grav)!
(Paza): - Eu i-am zis lui Dorin sa bage peste ca sunt pescarii nemultumiti! Si daca chiar vrei sa sti? ! A populat: a bagat vreo 200 kg de caras si nu stiu cate grame de crap (nu mai tin minte cantitatea infima mentionata de paznic);
(Paza): - Si daca sunteti 2 sau 5 pescari, eu tot banii aia ii iau!
(Noi):   - Pai da nene, dar tu iti iei banii de la noi! Daca noi nu mai venim maine, de unde iti iei banii? La cine te mai zgaiesti cand mananca? Daca ti-ai lua banii in functie de cum vorbesti cu clientii?

  Au plecat, au revenit si evectiv stateau langa noi si ne numarau bucaturile:

- Mai omule, lasa-ne in pace sa terminam de mancat si plecam. Ma vezi ca mestec?! Lasa-ne 10 minute si plecam! Vezi doar ca avem betele stranse?!
 - Mai,  voi toti imi puteti fii copii, spuse cel mai in varsta dintre paznici!
- Auzi tataie, eu nu vreau ca tu sa fii tatal meu! Vreau doar sa pleci si sa ne lasi sa terminam masa!
- Nu pot sa plec zise paznicul, ca vine schimbul de noapte cu dulai si va rup astia ...
- Du-te maaaaa si lasa-ne sa mancam!
- Pot sa chem si interventia, spuse paznicul!
- Du-te maaaa si cheama interventia, du-te unde vrei tu numai lasa-ne se terminam de mestecat.
- Avem si interventie !

  Nu mai continui cu aceasta chestie penibila: balta e goala iar  paznicii niste neciopliti cu salariu fix. Pe Moara Vlasiei, la incheierea programului trebuie sa-i eliberezi locul celui care vine in locul tau. Dupa ce ti-ai scos betele din apa, poti sa stai sa te uiti la stele pana iti cade luna in cap. Paznicii te intreaba cel mult "Cum va simtiti?", "La ce dati?" etc in rest nu te deranjeaza si nu iti numara bucaturile. Dar asta e diferenta intre salariul fix si procentul din vanzari, intre o balta populata cu crapi si una cu obleti.

  Crapii nu se pricep la marketing ci doar la "pus botul" la nada adecvata!! Si ca sa nu murim prosti, sa vedem cu ce se mananca marketingul (pt cei care nu au aflat inca sau il confunda cu altceva):


Pentru a satisface clientii externi, trebuie mai intai satisfacuti clientii interni. Pentru acest motiv, „ toti angajatii trebuie sa fie lucratori de marketing cu jumatate de norma”.
Marketingul este un mod de a armoniza nevoile si dorintele publicului cu misiunea, resursele si obiectivele organizatiei. Marketingul este procesul managerial responsabil cu identificarea, anticiparea si satisfacerea profitabila a necesitatilor clientului.
            Relatia pe care o stabileste compania cu cumparatorii finali nu poate fi mai puternica decat cea mai slaba veriga din lant. Toate verigile sunt necesare pentru a mentine si pentru a intari relatia cu cumparatorul final. Prin urmare, trebuie initiate si mentinute relatiile cu fiecare dintre cei care contribuie la formarea relatiei cu clientul. (Gordon, BZT644, Managementul relatiilor cu clientii, Vol. 1, pag. 57).
Definind fara ocolisuri marketingul intern, Cahill afirma: „Daca clientul extern obtine servicii mai bune ca urmare a practicarii marketingului intern, el va reveni ca sa cumpere din nou ceea ce ii oferiti...Dar daca eforturile dumneavoastra de aplicare a marketingului intern nu duc la servicii mai bune pentru clientii externi, inseamna ca ati irosit timp si bani”.   (Cahill, BZT644, Managementul relatiilor cu clientii, Vol. 1, pag. 75).


Eu cu cine Votez? Eu unde sa merg la pescuit?

Autor: Raul D. Marian
  

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Adauga un comentariu