Invitatie

Daca esti pescar si vrei sa-ti povestesti aventurile Pe patul de nada te rog frumos sa ma contactezi. Motto: "Dintr-un om poti face un pescar, dar dintr-un pescar nu mai poti face un om. Pescuitul este un sport: acorda si pestelui o sansa ! Ceea ce se afla deasupra apei este pentru pescar. Ce e sub apa, e pentru peste!"

luni, 24 martie 2014

Balta Valea Mare


Balta Valea Mare, comuna Barcani satul Saramas, Întorsura Buzăului.

In Iulie 2013, locatia era prezentata astfel pe http://www.infopescar.tv/forum/balti-iazuri-si-ferme-piscicole/balta-valea-mare-t18849.html:

 O balta de aproximativ 7 ha de apa populata cu crap comun, amur, caras si somn pitic. A fost populata cu aproximativ 6 tone de peste cu greutate per peste intre 1 si 5 kg la crap si 7 kg la amur.
  Substratul este relativ malos, grosimea malului fiind de maxim 2 cm, fara agataturi ascunse in apa. Adancimea apei avand intre 220 cm si 280 cm. se

poate pescui pe toate cele 4 laturi.
  Orarul baltii este : 07:00-19:00 se poate pescui cu 3 bete plus una la pluta, taxa fiind de 20 ron C&R. cei care doresc si peste il pot cumpara cu 15 ron crapul si 7 ron carasul.
  Se cere ca salteaua, minciogul si sprayul antiseptic sa se afle in trusa.
  Balta dispune de parcare proprie monitorizata video ca si incinta. Deci cei care doresc sa prinda si sa doseasca pestele nu vor avea sanse.
balta este inca in constructie: in cel mult doua saptamani va avea un magazin in incinta baltii, si se vor construii foisoare si umbrare. momentan locul este amenajat cu pontoane. se vor numerota in curand si se vor putea inchiria.

date de contact si rezervari : 0744308499, Dl Nelu Oprea.
PS: se poate vizita si Manastirea Valea Mare http://www.crestinortodox.ro/biserici-m ... 67847.html care se afla la 200 m de balta.





  Locatia este frumoasa, in constructie si chiar se vede mana de gospodar. O balta frumoasa, cu spatii generoase. Atat paznicii cat si patronii iti vorbesc frumos, sunt respectuosi, au bunavointa. Se vedem insa ce nu mi-a placut. Mai bine le-as spune Punctele slabe si sa incerc sa fiu  constructiv in enumerarile de mai jos:

  • Lipsa vegetatiei in zona malurilor: umbra unui plop sau a unei salcii pe timp de vara poate fii atat de revigoranta ...(mai ales daca si tie ca pescar iti place ....Dip-ul)
  • Se pescuieste de pe un dig maturat de vanturi iar zona e chiar racoroasa - mai  racoroasa fata de Brasov; Nu prea ai loc de cort iar momentan, nu se pescuieste noaptea (cortorarii insa i-au dosit gardu' omului - de pe o parte a lacului -  apropo la paza cu camere video); 
  • Accesul cu masina pana la locul de pescuit: pauza; Aici ma doare rau: pe langa burta, mai am si o sumedenie de acarateuri si cand iti vezi locatia ta in zare ...te cam ia de duca (am lasat burta la poarta si am luat doar sculele ...); 
  • Lipsesc masutele si cosurile de gunoi de langa foisoare insa toaleta (doar una am vazut eu) e chiar ok;
  • Ziceau in regulament de saltea si spray insa paznicul se uita mirat la saltea si se intreba de utilitatea ei: o fii pentru cantarit? 
  • Pe laturile mici ale baltii sunt amenajate foisoare si pontoane, ceea ce nu prea este ok intrucat faci "atelier" cu vecinul de pe latura mare;
  • Una dintre laturile mari este inca neamenajata cu pontoane si foisoare;
  • Daca in 2013 s-a populat cu 6 tone de peste si tinem cont de decese, retineri etc, eu zic ca e o cantitate destul de mica inca; Inceputurile insa  sunt grele - adevarat, iar statul te ajuta ca orbul pe gaina. Imi plac insa povestile gen masina cu peste e pe drum (am mai auzit-o si la Golden Carp in Sf. Gheorghe). Si aici trebuia sa ajunga un transport, in jur de ora 16, cu peste 2 to de peste. Noi nu l-am mai prins - l-as fii filmat cu drag, era o premiera live pt mine - insa hai sa dam crezare oamenilor - se vedea pe ei ca sunt entuziasmati si asteptau cu drag momentul. Am deschis acest punct pentru un principiu: fapte nu vorbe;
  Grosso modo, am sa revin aici -ceea ce e de bine ! S-a prins si ceva peste, nu insa de echipa noastra (noi am fost doar in recunoastere si la relaxare). Ciudat insa ca doar 2-3 posturi de pe latura mare, cea amenajata au avut succes (postez si cateva driluri filmate de la distanta). In rest, ba am facut poze, ba am ascultat slujba de la Manastirea Valea Mare aflata in imediata vecinatate (bine ca n-a tras: cum ar fii sa auzi prin altar numai piu-piu-uri de la alarme?!). Porumbul a facut legea. Nada vie ??? - yammmi, spuneau somoteii pitici dupa ce parintele a oficiat dezlegarea la peste .

 Si mai ciudat insa: de aici am plecat pe un soi de cot, tot in vecinatate, unde ne-am distrat cu niste carasei de acvariu (ca sa nu le zic guppy) insa ajunsi pe balta lui Dodel, colegul meu din Valea Mare (max 80 mp cu densitate la crap asemanatoare sardinelor intr-o conserva), am prins doar un ciortanel la pluta: nu vrea frate sa manance in perioada aceasta. Observatie valabila pentru zonele mai reci, de munte (sau fara Photoshop) caci vad intre timp pe Facebook cum isi fac crapii profile - sper sa nu-mi cera si ei solicitari la tot soiul de "joace". Felicitari celor care reusesc sa aduca si poze cu pesti in aceasta perioada.

  O concluzie frumoasa in acest sens, a fost cea a lui Sorin, un alt coleg: Dansul crapilor incepe cand da salcamul in floare !!! 










 Adi, Dode, Sorin si Raul (de la stanga spre dreapta):












Acvariul cu Guppy:








by Raul Marian, Martie 2014

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Adauga un comentariu