Invitatie

Daca esti pescar si vrei sa-ti povestesti aventurile Pe patul de nada te rog frumos sa ma contactezi. Motto: "Dintr-un om poti face un pescar, dar dintr-un pescar nu mai poti face un om. Pescuitul este un sport: acorda si pestelui o sansa ! Ceea ce se afla deasupra apei este pentru pescar. Ce e sub apa, e pentru peste!"

luni, 11 februarie 2013

Boilies de casa - Indulcitorii

Oare crapul este amator de gusturi "tari" indiferent care ar fi ele?


  Este un vicios sau doar primeste niste semnale primitive de hrana si pur si simplu se hraneste?
Eu vreau sa cred ca ii ofer ceva ce-i stimuleaza pofta de mancare, nu de hranire.
Vreau sa cred ca-i ofer ceva ce-i face placere sa manance nu doar sa-i starnesc un instinct natural.



  Am fost intrebat de mai multi useri de pe forum de ce nu prezint si specialitati de fainuri sau derivate lactice ale marilor firme.
  Intentia mea nu este sa fac un inventar al tuturor ingredientelor pentru boilies (asa ceva ar fi o munca titanica) ci doar sa va prezint in cateva cuvinte ingredientele pe care le folosesc eu. Am inceput acest articol pentru ca am vazut din discutiile forumistilor ca multe din aceste ingrediente sunt gresit intelese si folosite, desigur si cu privire la aceste ingrediente mai sunt o multime de intrebari fara raspuns ......................... (cel putin pentru mine).


III Indulcitorii

  Indulcirea anumitor mixuri este foarte recomandata, in special pentru partide scurte, in care avem nevoie de atractie foarte rapide. Dulcele este un gust foarte usor de recunoscut pentru orice animal, s-a constatat ca pestii sunt atrasi cam de aceleasi substante ca si insectele (si cred ca ati vazut cum se reped unele insecte asupra dulciurilor). De asemenea zaharurile sunt foarte solubile si preiau aroma bazei in care sunt incluse raspandind-o cu repeziciune.
  Unii sustin ca pe termne lung dulcele poate fi daunator, facand analogie cu gusturile umane tind sa le dau dreptate, noi daca vedem (simtim) o prajitura o mancam cu placere insa dupa 10 prajituri sau 2 zile de hranit cu dulciuri nu prea mai exista placere, ne ia cu greturi :-).
  Eu am folosit de multe ori boiliesuri dulci in pescuituri de cateva zile fara sa observ vreo respingere, desigur ca am pescuit si cu boiliesuri sarate, iuti, condimentate puternic si iarasi am prins... Am deviat, sa revenim:

1. Zaharul (zaharoza)
  Zaharul alb, rafinat, de masa, pe care il cunoastem cu totii este bun (dar nu cel mai bun) pentru indulcirea boiliesurilor, desigur folosirea lui in exces poate face coca foarte lipicioasa si foarte dificil de rulat. O lingura de zahar la un kg de mix este suficienta.
  Zaharul brun, nerafinat, obtinut din trestie de zahar este mult mai gustos si mai aromat, din pacate face coca la fel de lipicioasa.

2. Mierea
  Mierea este produsa de albine din substanta primara de dezvoltare a plantelor, nectarul, adica zaharul natural pe care planta il aduna in vederea formarii fructului.
Mierea este un atractant foarte bun pentru crap atat prin gustul sau deosebit cat si prin elementele naturale continuta in aceasta.
  Principalele ingrediente al emierii sunt glucoza (28-37%), fructoza (37-39%), zaharoza (0,5-1,3%), maltoza (5-11%) dar mai contine si o cantitate importanta de vitamine (A, B complex, C si D), acid folic, formic, citric si malic.
  Preferata mea este mierea de salcam, este foarte fin aromata si contine o mare cantitate de fructoza (42%) plus maltoza (10%) si glucoza (35%).
  Depasirea unei linguri la un kg de mix poate face coca prea lipicioasa.
  Mierea este foarte buna in lichidele de rehidratare a boiliesurilor si in dipuri pentru boiliesurile de carlig.


3. Melasa
  Unul dintre cei mai folositi indulcitori si in acelasi timp atractanti pt crap este melasa. Fie ca este provenita din sfecla sau din trestie de zahar melasa are un gust deosebit, dulce si aromat. Melasa are un continut ridicat de zahar, vitamine, minerale si aminoacizi, melasa de sfecla este f bogata in betaina naturala.
  Melasa poate fi folosita "cruda" sau fermentata. Pentru fermentare adaugati putina apa si lasati melasa intr-un loc mai caldut timp de 48 de ore, veti observa la suprafata o spuma alba si veti simti un miros specific fermentarii, atunci este numai buna de folosit.
  Se pot folosi pana la 50 ml de melasa/ kg de mix, o cantitate mai mare va dezlega coca. Eu uneori folosesc chiar mai putin de atat (max 30 ml) si mai adaug niste melasa in lichidul de rehidratare.

4. Fructoza
  Este zaharul din fructe si flori (nectar, miere), de 2 ori mai dulce decat zaharul si cu un gust mult mai bun fructoza este un indulcitor foarte recomandat pentru nadele de crap.
  Fructoza poate fi adaugata separat in boiliesuri dar (atentie!) daca mai folositi si alte ingrediente dulci sau care contin deja fructoza (miere) puteti face nadele atat de dulci incat sa nu mai fie atragatoare ci respingatoare.
Dozaj recomandat max 12g/kg de mix. Coca poate avea de suferit in urma folosirii fructozei!

5. Glucoza
  Este un monozaharid foarte important pentru toate organismele vii. Toate hidrocarburile se reduc in final la monozaharide, unul dintre ele (si cel mai important) fiind glucoza. Folosesc glucoza pura destul de des in boilies, nu strica aluatul si are un gust bun. Eu am folosit max 10ml/kg de mix.

6. Maltoza
  Este zaharul din cereale si unelele legume, obtinerea sa pe cale industriala se face prin hidrolizarea amidonului . Acest dizaharid este folosit foarte mult in industria alimentara si are un gust aparte, o aroma deosebita, in plus are reputatia de bun laxativ. Am folosit maltoza doar de 2 ori asa ca nu va pot spune foarte multe despre ea, mai incerc si va mai spun, daca o folositi va rog transmiteti-mi si mie rezultatele dvs pe foum. Cand am folosit am pus o lingurita/kg de mix.

Jhonny

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Adauga un comentariu